”Mitä jos?” on jo kääntynyt kysymysmuotoon ”Mitä nyt?”

Z-sukupolvi on syntynyt elektroniikan ympäröimään aikaan ja maailmaan, minkä vuoksi he myös käyttävät somea ja eri päätelaitteita rutiininomaisesti.

Ja sosiaalisen median kanavista etenkin TikTokia:

  • 47.4% käyttäjistä on alle 30-vuotiaita
  • TikTokilla on yli miljardi käyttäjää (5. sija kaikista someista)
  • Vuoden 2022 loppuun menessä käyttäjiä arvellaan olevan jo 1,8 miljardia
  • TikTok on myös tämän hetken nopeiten kasvava some-kanava

Aiheesta on julkaistu hiljattain paljon.

Mahdollisuudet ovat HUIKEAT

Search Engine Journalin artikkelissa Could TikTok Be A Search Engine? For Many Users, It Already Is pohditaan tarkemmin, miten nuorison hakukäyttäytymistä kannattaa pohtia brändien, markkinoijien ja julkaisijoiden toimesta.

Ja kuten AtlasSeon artikkelissa The Rise of TikTok as a Search Engine
todetaan:

”As a business, if you can use TikTok – use it. The opportunity to reach your audience in a different way, and further your reach to new audiences is HUGE.”

5 TikTok-vinkkiä markkinoijalle

MarkkinointiUutiset uutisoi aiheesta jo viime vuoden elokuussa artikkelillaan Mitä brändien pitää tietää TikTok-markkinoinnista?

Viesti on selvä, kuten TikTokin pienyritysten ratkaisuista vastaavaa johtaja Becca Sawyer kiteyttää:

  1. Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita
  2. Ajattele ”tiktokmaisesti” (luovasti)
  3. Osallistu keskusteluun
  4. Aloita uusia keskuteluja
  5. Ole aito

5 TikTok-vinkkiä markkinoijalle

MarkkinointiUutiset uutisoi aiheesta jo viime vuoden elokuussa artikkelillaan Mitä brändien pitää tietää TikTok-markkinoinnista?

Viesti on selvä, kuten TikTokin pienyritysten ratkaisuista vastaavaa johtaja Becca Sawyer kiteyttää:

  1. Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita
  2. Ajattele ”tiktokmaisesti” (luovasti)
  3. Osallistu keskusteluun
  4. Aloita uusia keskuteluja
  5. Ole aito