Miten MUM vaikuttaa SEO-sisällöntuotantoon? Uusia tuotteita ja palveluita lanseerataan koko ajan. Sisällöntuotannon näkökulmasta jokaisen sisältöjä kirjoittavan tulisikin miettiä, mitä uudesta tuotteesta tai palvelusta todennäköisesti tullaan kysymään. Lisäksi näille kysymyksillä tulee tarjota valmiita vastauksia. Yksi pitkä informatiivinen julkaisu onkin järkevämpää palastella aiheklustereiksi, jolla voidaan vastata mahdollisimman moniin aihetta käsitteleviin julkaisuihin. Tehokkaiden avainsanojen paino pysyy kuitenkin entisellään. Googlen antamassa esimerkissä, jossa käyttäjä hakee tietoa akryylitaulun maalaamisesta, tuloshaussa tullaan jatkossa nostamaan uusia sisältönostoja, jotka tarjoavat rinnaisteista sisältöä haetulle aiheelle. Näitä rinnasteisia aiheita voivat esimerkiksi olla taiteilijat, jotka jo tekevät akryylitauluja, sekä kaupat, jotka myyvät tarvikkeita akryylitaulujen maalaamiseen. Vuonna 2022 onkin tärkeä varmistaa, että käytössäsi on huolellisesti suunniteltu avainsana-strategia.  Kuva lainattu: blog.google MUMin (Multitask Unified Model) avulla haettille sisällöille voidaan siis tarjoa entistä enemmän aihetta käsitteleviä muita ideoita, mitkä omalta osaltaan tarkentavat ja laajentavat tehtyjä hakuja ja siten myös hakutuloksia. Akryylitaulu-esimerkissä rinnasteisia sisältöjä voivat olla myös kokonaan uudet ja toisenlaiset maalaustekniikat. Inspiraatio-sisällölle on siis entistä enemmän kysyntää vuonna 2022!