Tekoälyä hyödyntävä MUM (Multitask Unified Model) muuttaa Googlen hakutulossivua vuonna 2022

MUM (Multitask Unified Model) muuttaa hakukoneiden maailmaa. Mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Lue, miten Google-haut muuttuvat vuonna 2022!

Juuri järjestetyssä Googlen Search On 2021 -tapahtumassa kerrottiin uusista muutoksista, joiden avulla Google-haut tulevat käyttämään uusimpia tekoälyinnovaatioita tarjotakseen ihmisille entistä parempia sisältöjä.

Näin siksi, että meille on koko ajan tarjolla entistä enemmän tietoa kuin koskaan aiemmin ihmiskunnan historiassa. Tekoälyn edistyminen tulee muuttamaan radikaalisti sitä tapaa, jolla haemme tietoa;

Googlen tarkoituksena on tarjota entistä enemmän uusia oivalluksia ns. ”perussisällön” lisäksi.

Mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Google ilmoitti aiemmin tänä vuonna Google I/O:ssa, kuinka he ovat onnistuneet tavoittamaan aivan uudenlaisen virstanpylvään tiedonhaun ymmärtämisessä Multitask Unified Modelin eli MUM:n avulla.

MUM (Multitask Unified Model) -teknologian avulla etenkin tuotehaut tulevat helpottumaan suuresti, sillä tunnistavan kuvahaun (Google Lens) ansiosta mistä tahansa kuvasta voidaan esittää kysymyksiä tai vaihtoehtoisesti etsiä kuvassa esiintyviä vastaavia tuotteita, tai jopa pelkkiä kuoseja!

Kuvakaappaukset: blog.google

MUM (Multitask Unified Model)

Miten MUM vaikuttaa SEO-sisällöntuotantoon?

MUMin (Multitask Unified Model) avulla haettille sisällöille voidaan siis tarjoa entistä enemmän aihetta käsitteleviä muita ideoita, mitkä omalta osaltaan tarkentavat ja laajentavat tehtyjä hakuja ja siten myös hakutuloksia.

Akryylitaulu-esimerkissä rinnasteisia sisältöjä voivat olla myös kokonaan uudet ja toisenlaiset maalaustekniikat. Inspiraatio-sisällölle on siis entistä enemmän kysyntää vuonna 2022!

Jos mietit, mistä lähteä liikeelle vuoden 2022 SEO-sisältöjen suunnittelussa, ota yhteyttä tai varaa maksuton puolen tunnin konsultaatio kalenteristani. Meiltä saat apua tehokkaiden SEO-sisältöjen suunnitteluun!