SEO-sisältöstrategia on avain pitkäjänteisen SEO-tekemisen tueksi

SEO-sisältöstrategia määrittelee mitä sisältöjä ja avainsanoja seurataan, miten tuloksia seurataan ja kuinka saatuja tuloksia tulisi tulkita ja jalkauttaa oman verkkosisällöntuotannon tueksi, korjaamiseen ja kehitykseen.

Hyvin suunniteltu SEO-sisältöstrategia on tuloksia tuovan markkinoinnin perusta. SEO-sisältöstrategia selkeyttää hakukoneoptimoinnin lisäksi myös sisältömarkkinoinnin pitkän tähtäimen tekemistä sekä ansaittujen orgaanisten tulosten seurantaa. Hyvä SEO-strategia toimii myös monella tapaa koko digitaalisen markkinoinnin perustana: se huomioi kohderyhmät, ostoprosessin, käytössä olevat julkaisukanavat, yrtityksen kilpailijat sekä oman talon käytössä olevat resurssit.

SEO-strategia auttaa kirkastamaan, millä sisällöillä voidaan tavoittaa kaikkein potentiaaleimmat asiakkaat. Sen vuoksi SEO-strategin pitäisi aina olla osa yrityksen markkinointistrategiaa.

 

SEO-sisältöstrategia
Kuvan graafi kertoo asiakkaan verkkosivuston SEO-näkyvyyden kehityksen tammikuusta 2020 alkaen, jolloin sivuston järjestelmällinen ja jatkuva hakukenoptimointi on aloitettu.

 

SEO-strategian avulla saavutetaan orgaanisia tuloksia

Hakukoneoptimointi on tärkeä osa liiketoimintaa, sillä hakukoneoptimoiduilla sisällöillä voidaan tavoittaa kaikkein potentiaalisimmat asiakkaat eli he, jotka etsivät tietoa tarjoamastasi palvelusta.

Orgaaniseksi näkyvyydeksi (ansaituksi näkyvyydeksi) kutsutaan niitä sisältöjä, jotka nousevat Googlen kärkipaikoille ilman maksullista SEM-mainontaa. Orgaaniset tulokset myös takaavat verkkosivuston jatkuvan kävijävirran ja kasvattavat näin brändin tunnettuutta.

Ota yhteyttä, niin suunnitellaan teillekin toimiva ja tuloksia tuova SEO-strategia!

Laita viestiä osoitteeseen: hi@marinellahimari.fi