Tehokasta SEO-optimointia

Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on tavoittaa orgaanisesti (ilman maksettua mainontaa) enemmän potentiaalisia asiakkaita, rakentaa omaa asiantuntijuutta ja ajatusjohtajuutta sekä kasvattaa sivuston auktoriteettia Googlen silmissä.

Hakukoneoptimoinnin tavoite on siis kasvattaa sivustokävijöiden määrää, kuten oheisessa graafissa on projektikohtaisesti demottu. Huolellisesti toteutettu avainsana-analyysi ja SEO-sisältöstrategia auttavat pääsemään haluttuihin tuloksiin ja toivottuihin lukuihin.

Kiinnostavia lukuja CTR:stä

Backlincon teettämä tutkimus sisältää paljon kiinnostavaa tietoa, ja vastaavia tutkimuksia löytyy muitakin. Luvut voivat hieman vaihdella, mutta niistä saa suhteellisen saman (ja hyvän) käsityksen siitä, miksi Googlen hakutulossivun ensimmäiset sijoitukset ovat niin tärkeitä kuin niiden sanotaan olevan.

  • Parhaan orgaanisen sijoituksen (#1) CTR on huimat 31.7%.
  • Toisen sijoituksen CTR on 24,7%.
  • Ja kolmannen sijoituksen CTR on enää 18,6%.
  • Sijoitusten 7-10 klikkiprosentti on melko sama (3-4%), minkä vuoksi on äärimmäisen tärkeää löytyä sijoilta 1-3.
  • Jopa yhden sijan nousu tarkoittaa 30,8% kasvua CTR:lle (keskiarvo), tietenkin kun puhutaan jo valmiiksi hyvistä sijoituksista (2-4).
  • Kysymyksellä varustetut SEO titlet keräävät 14.1% korkeamman CTR:n kuin ”tavan otsikot”.
  • Lisäksi kiinnostavaa on myös se että SEO titlet, joiden pituus asettuu 15 ja 40 merkin välille, saavat korkeamman klikkiprosentin (tutkimuksessa 8,6%).
  • Myös avainsanan sisältävät URL-osoitteet ansaitsevat 45% korkeamman klikkiprosentin kuin URL-osoitteet, joista ei löydy avainsanaa.

Jo näiden lukujen vuoksi hakukoneoptimointi on äärimmäisen tärkeä osa jokaisen kasvuhakuisen yrityksen markkinointistrategiaa ja liiketoimintaa.

Varaa maksuton alkukartoitus

Puolen tunnin maksuton alkukartoitus ei sido sinua mihinkään. Varaa palaveriaika suoraan Marinellan kalenterista.

Varaa alkukartoitus

Näin työskentelemme SEO:n parissa

Hakukoneoptimointi alkaa Site Auditilla, avainsana-analyysin pohjalta tehtävällä hakusanasuunnitelmalla sekä liiketoiminnan ja kpi:den pohjalta määritellyllä SEO-strategialla. SEO-strategiassa määrittelemme, miten hakukoneoptimointi aloitetaan, mitä toimenpiteitä priorisoidaan hakukonenäkyvyyden parantamiseksi ja miten sisältöjä tulee tuottaa jatkuvaan malliin perustuen.

Jatkuvalla SEO-konsultoinnilla varmistetaan verkkosivuston orgaanisen näkyvyyden tuloksia tuova kehitys. Todennamme kaiken ja työskentelemme aina dataan perustaen. Mittaamme onnistumisia ja raportoimme tuloksista kuukausitasolla.

Olemme tukenasi strategisen tason suunnittelusta käytännön toteutukseen asti. Panostamme yrityksesi menestykseen, ja halutessanne koulutamme sisällöntuottajanne hakukoneoptimoinnin osaajiksi. Tarvittaessa tuotamme sisällöt puolestanne. In-house-tekeminen on kuitenkin usein kustannustehokkaampi ratkaisu: tieto-taito on aina yrityksen omilla työntekijöillä, vaikka sisällöntuotantoa voidaankin tarjota tuotettavaksi esimerkiksi asiantuntijahaastatteluiden ja yrityksen oman materiaalin perusteella.

Paras toimintamalli on molemminpuoleinen yhteistyö, jossa sisällöntuotanto tapahtuu yrityksen toimesta ammattimaisen SEO-konsultin ohjeistamana. Tuotamme tarvittavat avainsana-analyysit, sparraamme ja validoimme sisällöt SEO:n näkökulmasta. Olemme tukenasi koko projektin ajan. SEO-strategia ohjaa kaikkea tekemistämme, minkä lisäksi voimme joustavasti tarttua uusiin ajankohtaisiin aiheisiin.

Ota yhteyttä

+358 (0) 50 440 5686
hi@marinellahimari.fi
© 2021, Havulaavu Oy

Kasva. Näy. Menesty.