CEO, senioritason SEO-konsultti & sisältöstrategi

Marinella Himari

Yli puolitoista vuosikymmentä SEO:n parissa – anna minun näyttää, mitä olen oppinut. 💹

Yli 15 vuotta optimoinnin parissa – miten minusta tuli SEO-konsultti?

Ammatillinen SEO-työ alkoi omalla kohdallani jo vuonna 2007, kun perustin blogin, jonka halusin löytyvän Googlen kärjestä.

Digitaalinen markkinointi oli vielä itselle vierasta, eikä Suomessa vielä koulutettu SEO-konsultteja. Ainoa vaihtoehto oli lähteä testaamaan, korjaamaan ja kokeilemaan. Parantamaan oppimaansa ja kokeilemaan uutta. Viisasten kiveä tuolloin eikä vieläkään ole keksitty, onneksi SEO-työkalut ovat kuitenkin vuosien varrella kehittyneet.

Hakukoneoptimointi ja laadukkaat verkkosivujen sisällöt tulivat osaksi jokapäiväistä tekemistä. Tätä seurasi konversio-optimointi, jonka avulla olen esimerkiksi kerryttänyt uutiskirjeen tilaajat nollasta tuhansiin. Kun algoritmit ja analytiikka muuttuvat, on entistä tärkeämpää kerätä omaa dataa, jota ilman ei tänä päivänä enää pärjää.

SEO-konsultti auttaa saavuttamaan toivotut tulokset.

SEO-konsultti auttaa osana tiimiäsi

SEO-konsultin apu on tehokas tapa vauhdittaa orgaanisen näkyvyyden kasvua.

SEO-konsultti auttaa:

  • suunnittelemaan tehokkaan SEO-strategian
  • toteuttamaan sivuston auditoinnin
  • luomaan sivustolle hakukoneystävällisen rakenteen
  • klusteroimaan sisällöt vastaamaan haun intentiota
  • määrittämään selkeät askelmerkit
  • SEO-validoimaan sisällöt
  • sekä kouluttaa työntekijäksi SEO-osaajiksi.

219 %

kasvu klikkauksissa

246 %

kasvu näyttökerroissa

61 %

kasvu kaikissa käyttäjissä

57 %

kasvu uusissa käyttäjissä

Tutustu caseihin

Vuosien varrelta

Yli 15 vuoden aikana olen konsultoinut, sparrannut ja luonut strategioita yli sadalle asiakkaalle eri toimialoilta. Näihin projekteihin on mahtunut paljon.

  • Olen päässyt tutkimaan erilaisten sivustojen ja verkkokauppojen analytiikkaa.
  • Olen auditoinut monenlaisia sivustoja ja todentanut yleisimmät tekniset virheet.
  • Olen ollut mukana tekemässä strategisia ja taktisia liiketoiminnan päätöksiä.

Voit tutustua case-esimerkkeihin täällä.

Miten tunnistaa asiantuntevan SEO-konsultin?

Konsultin tarkoituksena on auttaa yrityksiä aavuttamaan laajaa näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä liiketoiminnan kasvua orgaanisen SEO:n avulla.

SEO-työni perustuu neljään pilariin:

  1. Datalla johtaminen – Tiedämme, mitä teemme ja miksi teemme.
  2. SEO-strategia – Ansaitsemme hakukoneet ja asiakkaat puolellemme.
  3. Analytiikka – Seuraamme dataa ja orgaanista kehitystä.
  4. Evaluointi – Jatkokehitämme ja täydennämme SEO-työtä.

SEO-osaajalta vaaditaan monenlaisia taitoja, joihin voit tutustua tässä artikkelissa.

Totta kai myös tulokset puhuvat puolestaan, ja siksi rakastan työtäni niin paljon.

Yrityksen Google-näkyvyys netissä on monen osatekijän summa. Laadukas sisältö on siinä prio 1.

Milloin SEO-konsultti kannattaa palkata?

Aina silloin, kun SEO-konsulttia ei vielä löydy tiimistäsi.

Suunnitelmallisen hakukoneoptimoinnin tulisi olla kiinteä osa jokaisen kasvuhakuisen yrityksen liiketoimintastrategiaa ja päivittäistä tekemistä.

Tällä hetkellä:

  • Valmennan yrittäjiä Zen SEO™ -metodin avulla.
  • Tarjoan erilaisia SEO-paketteja yritysten resurssien mukaisesti.
  • Konsultoin digitoimistoja orgaanisen SEO:n mahdollisuuksista.
  • Työskentelen avustavana konsulttina eri SEO-projekteissa.
  • Julkaisen 2000+ tilaajan Zen SEO -uutiskirjettä.

Ota yhteyttä

Marinella Himari
CEO, senioritason SEO-konsultti & sisältöstrategi
LinkedIn / Varaa maksuton konsultointi
info@seohub.fi
+358 50 440 5686

30 minuuttia ajastasi

Varaa maksuton konsultointi

Käännetään yhdessä SEO-haasteesi voitoksi

Varaa aika