Olemme luotettava strateginen kumppanisi tulospohjaiseen liiketoiminnan kasvattamiseen orgaanisen löydettävyyden avulla. Meillä on ollut ilo työskennellä niin pienten kuin suurtenkin yritysten kanssa.

Tavoitteemme on selkeä: se on nostaa yrityksesi Googlen parhaille orgaanisille sijoituksille ilman maksettua mainontaa.

Marinella Himari

Olen SEOhubin CEO ja SEO-strategi. Tältä sivulta löydät enemmän tietoa minusta, yrityksestäni sekä yritykseni arvoista ja toimintatavoista.

Marinella Himari

Kirjoittaja: Marinella Himari
CEO, SEOhub

Algoritmeja rakastavan SEO-konsultin matka tulospohjaista orgaanista löydettävyyttä johtamaan – tämä on minun tarinani

Olen vankoilla SEO-taidoilla ja vahvalla strategiaosaamisella varustettu hakukonemaailman dinosaurus (vuosikertaa -85).

Aloitin SEO:n parissa silloin, kun avainsanat vielä lisättiin ”hakusanarimpsuna” meta-keywordsien sekaan.

Tuolloin elettiin vuotta 2008, ja silloin hakukoneoptimointi näytti tältä.

 
Kirjoitin jo tuolloin matkablogiani Kaukokaipuuta. Vielä silloin haaveilin diginomadin elämästä, ja halusin nostaa artikkelini Googlen kärkeen.

Nykyisin Kaukokaipuu on Suomen luetuin matkablogi, joka kerää kesäkuukausina yli 70 000 yksittäistä kävijää, mutta minä haaveilen kiertolaiselämän sijaan omasta tontista vuonon rannalla.

Hakukoneoptimoinnin ja digimarkkinoinnin työt ovat mahdollistaneet paikkariippumattoman tavan työskennellä. Sen ansiosta sain toteuttaa yhden suurimmista unelmistani ja muuttaa Pohjois-Norjan Finnmarkiin, tunturin kupeeseen. Tänne minut toi rakkaus kumppania sekä yhteistä harrastustamme, kalastusta, kohtaan.

Mikäli olet ulkoilmaihmisiä, olet saattanut lukea retkeilyartikkeleitani Erä-lehdestä ja Latu&Polku-lehden sivuilta. Ne kirjoitan Monni Himari -nimellä, samoin kuin olen kirjoittanut kaksi eräkirjaani: Vaella, kalasta, rakasta (SKS Kirjat, 2021) ja Erältä, eräistä (Wilder Mind Media, 2020).

Monni Himari

Kairijoella harjuksia pyytämässä.

Monni Himari

Riihimäen Erämessuilla puhumassa.

Monni Himari

Annikki Kariniemen, Pohjoismaiden ensimmäisen naiseräkirjailijan patsaalla.

Koulutan, sparraan ja järjestän webinaareja

Parasta osaamistani on auttaa yrityksiä löytymään hakukoneiden parhailta sijoituksilta orgaanisilla hakutuloksilla, inspiroida asiakkaita tuottamaan sykähdyttäviä sisältöjä sekä kouluttaa yrityksen sisällöntuottajista SEO-kirjoittamisen taidot taitavia kirjoittajia.

SEO Master Class™ -verkkokoulutus pilotoitiin keväällä 2017, minkä jälkeen kurssille on osallistunut yli 1000 yrittäjää ja sisällöntuottajaa.

Webinaareissa keskityn yhtälailla SEO-tietotaidon jakamiseen.

Kirjoittaminen on aina ollut vahvuuteni. SEOhubin ohella työskentelen keväällä 2021 perustamani Kirjoittaminen.fi-sivuston kouluttajana.

 

SEO-kokemus: +500 asiakasta ja paljon dataa

Olen konsultoinut, sparrannut ja luonut SEO-strategioita yli 500 asiakkaalle. Näihin projekteihin on mahtunut paljon:

  • Olen nähnyt ja päässyt tutkimaan lukemattoman määrän sivustojen ja verkkokauppojen analytiikkaa.
  • Samoin olen päässyt auditoimaan monenlaisia sivustoja ja todentamaan (ja toteamaan) ne kaikista yleisimmät teknisen seo:n virheet.
  • Ihan varma luvusta en ole, mutta voitettuja avainsanoja on varmasti yli 10 000. Se on hurja määrä.
  • Lisäksi olen saanut olla mukana tekemässä strategisia ja taktisia sisältöjä ja päätöksiä yrityksen liiketoimintaa tukemaan.

Yksikään SEO-projekti ei ole liian pieni

Tärkeintä on, että SEO-projekti aloitetaan.

Tiimistäni löytyy kaksi ammattitason SEO-kirjoittajaa ja SEM-mainonnan ammattilainen. Minä vastaan SEOhubin strategisesta työstä, sivustojen auditoinneista ja avainsanatutkimuksista.

Asiakaskuntamme on laaja, ja olemme saaneet työskennellä niin kotimaisten kuin kansainvälisten toimijoiden (yhteisöt ja virastot), brändien ja verkkokauppojen parissa.

Emme myöskään unohda pienyrittäjiä, joita haluamme auttaa kasvamaan orgaanisen hakukonelöydettävyyden avulla.

Maailman paras työ

Google on tarjonnut minulle maailman parhaan työpaikan: mitattavien tulosten avulla voin aina todentaa projektin onnistumiset. Tämä työ ei kaipaa selityksiä eikä mutuilua, vaan puhdasta datalla johtamista.

Optimoinnissa parasta on myös se, miten paljon sen avulla voidaan vaikuttaa niin yleiseen tiedonhakuun ja tiedonhaun tuloksiin, ajatusjohtajuuden kasvattamiseen, asiakkaiden opettamiseen ja palveluun sekä tietenkin viivan alle jäävään euromäärään.

Kiinnostus algoritmeja ja niiden muutoksia kohtaan toimivat polttoaineena SEO-työlle ja uuden oppimiselle: seuraan aktiivisesti alaa ja kirjoitan SEO-maailman tiedettä ja taidetta -blogia, minkä lisäksi syvennän osaamistani myös muiden opissa.

Myös verkostoitumisella on suuri rooli tällä alalla; vastaan mielelläni kontaktipyyntöösi LinedInin puolella.

Olemme strateginen kumppanisi, kun etsit asiantuntevaa SEO-tiimiä liiketoimintasi kasvun tueksi. Autamme yritystäsi kasvattamaan palveluiden löydettävyyttä ja tunnettuutta sekä tavoittamaan menestystä tuovat yleisöt.

Varaa maksuton konsultointi

Marinella Himari
CEO, SEO Strategist

LinkedIn / Varaa etätapaaminen
info@seohub.fi
+358 50 440 5686

2008

Himari aloitti SEO-optimoinnin silloin, kun avainsanat vielä syötettiin ”hakusanarimpsuina” html-koodin sekaan.

Himari testasi ja harjoitteli neljän vuoden ajan, miten hän saisi kasvatettua SEO:n avulla KAUKOKAIPUUsta Suomen luetuimman matkablogin.

2012

Vuonna 2012 hän sai ensimmäisen työpaikkansa SEO-osaajana nimenomaan bloginsa ansiosta, jonka hänet palkkaava yritys oli pannut merkille.

2013

Heinäkuussa 2013 Cision listasi KAUKOKAIPUUn Suomen suosituimmaksi matkablogiksi.

2015

Joulukuussa 2015 tulospohjaiseen markkinointiin erikoistunut iProspect headhunttasi Himarin riveihinsä SEO-asiantuntijaksi.

2016

2016 oli merkityksellinen vuosi, sillä silloin Himari jättäytyi pois päivätöistä ja aloitti työt täyspäiväisenä yrittäjänä tehden töitä niin iProspectille kuin omille SEO-asiakkuuksilleen.

Nykyhetki

Suomen vahvimpiin yrityksiin lukeutuva SEOhub tarjoaa tulospohjasta datalla johtamisen SEO-palvelua eri kokoisille yrityksille Suomen suurimmista verkkokaupoista pienimpiin yksinyrittäjiin. Mikään SEO-projekti ei ole liian pieni; pääasia, että se aloitetaan ja siitä kasvetaan.

Kuinka työskentelemme

Mitä SEO meille merkitsee

Miten voimme inspiroida