Hakukoneoptimointi (SEO)

Tiesithän, että hakukoneoptimointi on paras tapa potentiaalisten uusien asiakkaiden tavoittamiseen?

Haluaisit varmasti löytyä Googlen kärkipaikoilta silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii tarjoamiasi palveluita ja tuotteita – hyvä, olet oikealla sivustolla!

Verkkosivuston hakukoneoptimointi (SEO) nostaa yrityksesi, tuotteesi ja tuottamasi palvelut orgaanisesti (ilman mainosrahaa) Googlen ensimmäiselle tulossivulle, jolloin myös uudet potentiaalit asiakkaat löytävät luoksesi. Hakukoneoptimointi ei ole rakettitiedettä, vaikka työssä kannattaakin panostaa osaavan SEO-konsultin ja sisältöammattilaisen apuun.

Ei kuitenkaan riitä, että verkkosivustosi löytyy Googlen hakutulosten kärkipaikoilta: sisällön tulee olla innostavaa, kiinnostavaa ja lempeästi johdattelevaa – sellaista, ettei asiakas yksinkertaisesti pysty sivuuttamaan tarjoustasi: aidoimmillaan hakukoneoptimointi tarkoittaa hyvän ja hyödyllisen tiedon levittämistä sekä kasapäin liidejä.

Jos et löydy Googlesta, et ole olemassa. Karua, mutta totta.

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeä osa jokaista liiketoimintaa?

+80% KULUTTAJISTA TEKEE ENSIN HAUN GOOGLESSA

+90% KULUTTAJISTA VALITSEE PALVELUN 1. TULOSSIVULTA

GOOGLEN 2. SIVU ON PARAS PAIKKA PIILOTTAA RUUMIS

hakukoneoptimointi

MILLAISIA TULOKSIA HAKUKONEOPTIMOINTI PARHAASSA TAPAUKSESSA TUOTTAA?

Ja miten hakukoneoptimointi nostaa sisältösi Googlen parhaille paikoille ilman SEM-mainontaa? Orgaaniset sisällöt, eli sisällöt jotka nousevat hakukoneiden kärkeen laadukkaalla ja avainsana-optimoidulla sisällöllä ajan kanssa. SEM-mainonnalle eli ostetulle mainonnalle on aina paikkansa etenkin kampanjoiden yhteydessä, mutta klikit voivat olla todella kalliita. Orgaanisen löydettävyyden ansiosta sisällöt nousevat parhaille paikoille ilman, että niille tarvitsee ostaa näkyvyyttä; ja sitä hakukoneoptimointi kiteytettynä tarkoittaa.

Yllä olevassa kuvassa on demottu erään asiakkuuden istuntojen tuplaus muutaman kuukauden ajalta. Kuten kuvasta näkyy, käyntien määrä on lähes kolminkertaistunut.

MIHIN HAKUKONEOPTIMOINTI PERUSTUU?

Myös Googlella on kilpailijoita, vaikka sitä ei ihan alkuunsa ajattelisi. Jos Google ei tarjoa käyttäjilleen parasta mahdollista sisältöä, pahimmassa skenaariossa asiakkaat lopettavat Googlen käytön ja siirtyvät kilpailijan hakukoneisiin (Yahoo, Altavista, jne). Hakukoneoptimointi perustuu sekä sisällölliseen että tekniseen SEOon, jotka molemmt ovat tärkeässä roolissa hyvän hakukonelöydettävyyen kannalta. Sen vuoksi hakukoneoptimoitujen sisältöjen tulisi aina olla vähintään 300 sanan mittaisia, sillä ko. määrään tekstiä pystyy jo sisällyttämään tarpeeksi tärkeää tietoa asiasta, että se sisällöltään palvelee lukijaansa.

HAKUKONEPTIMOINNIN TUOTTEET LÖYDÄT TÄÄLTÄ

Verkkokauppaan »

HAKUKONEOPTIMOINTI ON PITKÄJÄNTEISTÄ TYÖTÄ

Olen työskennellyt sisällöntuottamisen, sisältösuunnittelun ja hakukoneoptimoinnin parissa pian yhdeksän vuoden ajan – pidempään, kuin moni muu alalla työskentelevä ammattilainen; olen päässyt suunnittelemaan ja ohjaamaan pohjoismaiden suurimman urheiluvaatteita ja -välineitä myyvän verkkokaupan hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, suunnittelemaan verkkosisältökonsepteja ja tuottamaan hakukoneoptimoituja sisältöjä muun muassa Onnistuyrittäjänä.fi-palveluun sekä kouluttaa monien eri alojen sisällöntuottajia hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon osaajiksi. Seitsemän vuotta eri toimistoissa työskenneltyäni koin, että minun on viimein aika uskaltaa ja jättäytyä täyspäiväiseksi yrittäjäksi – ja se on takuulla ollut elämäni paras päätös!

Mikäli olet kiinnostunut hakukoneoptimoinnin verkkokurssista, kurkkaa kauppaani. Järjestän kerran kuussa (kesän olen lomalla) SEO-verkkokurssin, jonka aikana opit kaiken tarpeellisen ja oleellisen hakukoneoptimoidun sisällön tuottamisesta.

Jos taas olet kiinnostunut esimerkiksi verkkosivustosi SEO-auditoinnista, voit tilata myös sellaisen. Olen myös apunasi, mikäli tarvitset aiheesta konsultointitunteja, tai jos haluat minun validoivan sisältöjäsi. Saat kauttani myös tehokkaat avainsana-analyysit (40, 80 tai 120 sanan listaukset).

Laita viestiä tai tarjouspyyntöä osoitteeseen hi@marinellahimari.fi.