Skip to main content

SEO-projektit määritellään aina asiakkaan tarpeen mukaan ja käytössä olevat resurssit huomioiden. Ja vaikka SEO-tekemisessä alkuun voi lähteä pienelläkin panostuksella, se ei missään nimessä tarkoita, etteivätkö tulokset voisi olla ensiluokkaisia.

Kun maailmanlaajuinen pandemia sulki ovet ja siirsi asiakkaat verkkokauppoihin, monet heräsivät viimein tilanteen vakavuuteen: miten omat palvelut ja tuotteet löytyvät verkon syövereistä?

Onneksi tilanne on jo kääntynyt parempaan päin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että SEO-asioiden kohdalla voisi huokaista helpotuksesta, nimittäin hakukonelöydettävyyden ja sen suunnitelmallisen toteuttamisen tulisi olla aina kiinteä osa omaa liiketoimintaa.

Suuria muutoksia jo pienillä askelilla

Kuluva vuosi on ollut täynnä mielenkiintoisia SEO-projekteja. Alla olevassa esimerkissä on demottu yhden verkkosivuston hakukonenäkyvyyden kasvu aktiivisella mutta silti melko maltillisella, tunnistettuihin avainsanoihin nojaavalla sisällöntuotannolla.

On aina hyvä, jos sisältöjä pystytään tuottamaan asiakkaan puolesta, mutta tarpeen vaatiessa tekstit voidaan myös tilata valmiiksi SEO-optimoituina.

Vaihtoehtoisesti asiakkaan tuottamat sisällöt voidaan toimittaa SEO-konsultille validoitaviksi, jolloin asiakas saa kirjoittamansa sisällöt paluupostilla viimeisteltyinä ja valmiina julkaistaviksi.

google optimointi

Kuinka kauan menee, kunnes sisällöt vakiinnuttavat paikkansa?

Puhutaan kuukausista. Sen vuoksi on äärimmäisen tärkeää aloittaa SEO-työ ajoissa, jotta sisällöt voivat nousta hakutuloksiin esimerkiksi ennen sesongin alkua.

On myös hyvä huomioida, että sesonkien aikaan maksetulla mainonnalla eli SEM-mainonnalla kilpaillaan entistä kovemmin, mikä taas painaa orgaanisia tuloksia alemmas hakutuloksissa.

Jos siis löydytkin sijoilta 1–3, maksettu mainonta jyrää tulokset hetkellisesti. Tällöin hyvätkin sijoitukset painuvat entistä alemmas, ja sijoilla 4–6 olevat tulokset katoavat Googlen toiselle tulossivulle (jonne siirtyy enää 6% kävijöistä).

Sisällöt myös ”seilaavat” Googlen hakutuloksissa ennen kuin ne vakiinnuttavat paikkansa. On siis täysin normaalia, että uusi optimoitu artikkeli tai vaikkapa tuotekategoria nousee hetkellisesti Googlen kärkeen jo heti pian uuden sisällön julkaisusta, mutta yleensä se myös tipahtaa näkyvistä yhtä ripeästi.

Kun tuloksia seurataan viikkotasolla, voidaan varmistaa, että omat sisällöt ovat aina tarpeeksi laadukkaita suhteessa kilpailijoihin ja että ne voivat ansaita hyvän pysyvän sijoituksen hakutuloksissa.

Mini

550

+ alv 24%
  • 20 kpl uusia potentiaalisia avainsanoja
  • 20 tärkeintä optimoitavaa tuotetta/palvelua/sisältöä
  • Alisteisten avainsanojen hyödyntäminen sisällöntuotannossa
  • Keyword Gap suhteessa yhteen kilpailijaan
  • Toimenpide-ehdotukset
  • Raportin läpikäynti
Ilmainen konsultointi

BasicSuosituin

1000

+ alv 24%
  • 50 kpl uusia potentiaalisia avainsanoja
  • 50 tärkeintä optimoitavaa tuotetta/palvelua/sisältöä
  • Alisteisten avainsanojen hyödyntäminen sisällöntuotannossa
  • Keyword Gap suhteessa kahteen kilpailijaan
  • Toimenpide-ehdotukset
  • Raportin läpikäynti
Ilmainen konsultointi

Premium

1200

+ alv 24%
  • 80 kpl uusia potentiaalisia avainsanoja
  • 80 tärkeintä optimoitavaa tuotetta/palvelua/sisältöä
  • Alisteisten avainsanojen hyödyntäminen sisällöntuotannossa
  • Keyword Gap suhteessa kolmeen kilpailijaan
  • Toimenpide-ehdotukset
  • Raportin läpikäynti
Ilmainen konsultointi

Uudet SEO-tuotteet: Mini, Basic ja Premium

Site Auditin lisäksi sivustolle on suositeltavaa toteuttaa sisältöjen SEO-validointi. Sisältöjen SEO-auditoinnissa paneudutaan nykysisältöjen toimivuuteen ja puutteisiin sekä uusien potentiaalisten avainsanojen hyödyntämiseen, joilla voidaan tavoitella entistä parempia tuloksia hakukoneista.

SEO-auditoinnissa voidaan toteuttaa kevyempänä tai laajempana versiona riippuen siitä, minkä kokoinen sivusto on kyseessä. Tutustu yllä oleviin vaihtoehtoihin ja varaa ilmainen konsultaatio, minkä aikana selvitämme, mikä malleista sopisi teille parhaiten.

Varaa maksuton alkukartoitus

Puolen tunnin maksuton alkukartoitus ei sido sinua mihinkään. Varaa palaveriaika suoraan Marinellan kalenterista.

Varaa alkukartoitus
Marinella

Marinella

Marinella on pitkän linjan SEO-konsultti, joka on aloittanut hakukoneoptimoinnin silloin, kun avainsanat vielä syötettiin html-koodin sekaan.