GoogleOn-page SEO

Google päivitti meta-kuvausten ohjeita

metakuvaukset

Mitä muutoksia Google teki meta-kuvausten suosituksiin?

Syksy 2022 on On-page SEO:n algoritmijuhlaa: elokuisen Helpful content -päivityksen perään julkaistussa snippet-ohjeistuksessa (2/9/22) Google antoi esimerkin neljästä hyvästä ja neljästä huonosta meta-kuvauksesta.

Meta-kuvaus on Googlen hakutuloksissa SEO-titlen alla näkyvä kuvaus ko. sivun sisällöstä.

hyvä metakuvaus

Huono meta-kuvaus

Google listasi neljä hyvää ja huonoa metakuvausesimerkkiä.

Tässä avattuna neljä huonoa tapaa kirjoittaa metakuvaus:

  1. Avainsanalistaus
    Google jätää jatkossa huomioitta sellaiset meta-kuvaukset, jotka koostuvat pelkästään avainsanoista, eivätkä ne kerro sivun sisällöstä.
  2. Sama meta-kuvaus jokaisella uutisella/artikkelilla
    Samalla mallilla (pohjalla) generoidut meta-kuvaukset eivät myöskään jatkossa läpäise Googlen seulaa.
  3. Meta-kuvaus ei tiivistä sivun sisältöä
    Moni unohtaa meta-kuvauksen perimmäisen idean: sen tarkoituksena ei ole vain viljellä ko. sisältösivulle ja siinä käytetylle avainsanalle alisteisia hakusanoja vaan tiivistää ko. sisältösivun aihe.
  4. Liian lyhyt meta-kuvaus
    Tämä liittyy edelliseen; jos meta-kuvaus on liian lyhyt, se ei voi olla kovin hyvä tiivistys.

Alla olevan kuvakaappauksen lisäksi voit tutustua ohjeisiin developers.google.com-sivustolla.

Samasta aiheesta
SEOSisällöntuotantoOn-page SEO

Ethän tee tätä yleistä SEO-virhettä? [Pikavinkki]

SEOAvainsanatSisällöntuotantoOn-page SEO

Kolme + 1 hakusanatyyppiä sisällöntuotannon tueksi

SEOGoogleOn-page SEO

Googlen uudet suositukset SEO-sisällöille julkaistaan ensi viikolla!

Google

Google May 2022 Broad Core – miten sivustosi näkyvyyden kävi?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lukuvinkki
Ethän tee tätä yleistä SEO-virhettä? [Pikavinkki]