Näillä luvuilla on hyvä aloittaa vuosi 2023

🥇 Näkyvyys kilpailijoiden suhteen: 75.366%

google optimointi

Sisällöillä vastattiin haun intentioihin

Yllä olevan kuvan kilpailijakartan (Competition Map) vaaleansininen pampula kuvaa ko. optimoitavan sivuston näkyvyyden (Visibility) kasvua suhteessa kilpailijoihin.

— Hyvin ollaan onnistuttu taklaamaan laaja peitto liiketoiminnalle tärkeimmistä avainsanoista.

Alla vielä muistutukseksi avainsanojen tyypit (Keywords by Intent) eli se, millaisia sisältöjä kullakin tyypillä haetaan, ja miten ko. sivuston avainsanat jakautuvat näiden tyyppien kesken:

🔵 Informational – haut, joilla haetaan tietoa/vastausta kysymykseen
🟡 Commercial – myyntitapahtumaa edeltävät haut
🟢 Transactional – haut, joilla halutaan ostaa jotain
🟣 Navigational – haut tietyn verkkosivun löytämiseksi

SEO-projektin jatkon tavoitteet

  • Haaveena ja tavoitteena on, että kokonaisluku saataisiin kasvatettua 80% tämän kevään aikana.
  • Nykyisten voitettujen ja toivottavasti voitettavien sanojen näkyyden kasvulla halutaan kasvattaa ko. sivuston ajatusjohtajuutta ja tunnettuutta, mikä puolestaan kasvattaa liiketoiminnin voittoa viivan alla (luku on kasvanut hienosti projektin aikana ja kuitannut projektikustannukset moninkertaisesti).
  • Commercial- & Transactional-sanoja ei myöskään jätetä huomiotta, vaikka informatiiviset sanat ovat tässä projektissa ja tällä hetkellä halutuimpia voittoja.

Ja ei, tässäkään projektissa ei olla käytetty maksettua mainontaa.

Vaikka SEM on hyvä juttu ja monille tärkeä tavoittavuuskanava, keskityn projekteissani vain orgaanisen näkyvyyden kasvattamiseen. Tarvittaessa osaan kuitenkin ohjata asiakkaani SEM-ammattilaisten hoteisiin.

Optimoinnin iloa vuoteen 2023!