Skip to main content

Kopioi kaava menestykseen

Palvelut: räätälöity SEO-paketti

Tiivistetysti:

  • Alkukartoitus
  • Nykysisältöjen auditointi
  • Avainsanatutkimus + strategia
  • Pilarisivut + aiheklusterit
  • SEO-strategia
  • Sisältöjen SEO-validointi
  • Avainsanojen seuranta

Haaste: Asiakkaan sivusto kaipasi SEO-näkyvyyden parantamista laadukkailla sisällöillä, joilla tavoitettaisiin uudet potentiaalisen asiakkaat.

Ratkaisu: Kuuden kuukauden pituinen räätälöity SEO-paketti, jossa asiakas tilasi meiltä osan SEO-artikkeleista ja toteutti loput itse. Lisäksi asiakkaan kirjoittamat sisällöt SEO-validoitiin puolestamme.

Projektin aloitus ja kesto: helmikuu, 2022 / 6 kk (yhteistyö jatkuu SEO-premiumilla)

hakukoneoptimointi

Askeleet menestykseen

Hakukonenäkyvyyden tuloksellinen kasvattaminen vaatii aina pitkäjänteistä tekemistä ja huolellisesti suunnitellun SEO-strategian.

SEO-strategiassa on huomioitu:

  • asiakkaan ostopolun eri vaiheet
  • avainsanojen intressi
  • sisältöjen hierarkia sivustolla
  • sisältöjen keskinäinen linkitys
  • ulkoinen linkkistrategia
  • pilarisivut ja aiheklusterit
  • nykysisältöjen SEO-korjaus
  • uusien SEO-sisältöjen kirjoittaminen
  • uusien SEO-sisältöjen SEO-validointi
  • uusien sisältöjen julkaisuaikataulu
hakukoneoptimointi

SEO-sisällöntuotanto

Selvää on, että tällaisten tulosten saavuttamiseksi SEO-sisällöntuotantoa tarvitaan paljon ja se kattaa niin nykysisältöjen korjaamista kuin uusien SEO-sisältöjen tuottamista.

Jotta sisällöt eivät kannibalisoi toisiaan (eli jotta ne eivät syö toistensa näkyvyyttä), avainsana-analyysissä tulee huomioida jo ansaittujen sijoitusten tilanne sekä se, mitkä avainsanat 1) pidetään, 2) mitä lähdetään parantamaan ja 3) mistä luovutaan.

Nykypäivän optimointi ei enää perustu yksittäisten artikkeleiden julkaisuun vaan laajempien sisältökokonaisuuksien luomiseen. Tämän vuoksi asiakkaalle on toteutettu useampi sisältökokonaisuus (ns. sisältöhubi), jolle on tuotettu tarpeeksi paljon alisteista sisältöä.

Vain tällä tavoin voidaan voittaa kaikista vaikeimpia ja liiketoiminnalle tärkeimpiä avainsanoja.

Tässä muutamia esimerkkejä voitetuista avainsanoista:

  • 9,9k hakua / kk, KD% = 36%
  • 1,3k hakua / kk, KD% = 36%
  • 1,3k hakua / kk, KD% = 21%
  • 1,6k hakua / kk, KD% = 21%
  • 100 hakua / kk, KD% = 40%
  • 1,6k hakua / kk, KD% = 25%
  • 170k hakua / kk, KD% = 46%
  • 1,6k hakua / kk, KD% = 47%
  • 590 hakua / kk, KD% = 38%

Haut = keskiarvo hauista ko. avainsanalle per kk
KD% = avainsanan vaikeusaste

Tiedätkö, kuinka paljon parhaat sijoitukset saavat klikkejä?

Vaikka voittaisit avainsanan eli sijoittuisit sillä sijalle #1, tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ansaitsisit kaikki ko. avainsanalle arvioidut klikit.

  1. orgaanisen sijoituksen CTR on 28,5%
  2. sijoituksen CTR on enää 15,7%
  3. sijoituksen CTR on vain 11%

Jo tämän vuoksi on äärimmäisen tärkeää löytyä sijoilta 1-3.

Ja kun katsotaan CTR-prosentteja hieman pidemmälle:

  • 4. sija saa 8% klikeistä
  • 5. sija saa 7,2% klikeistä
  • 6–10 sijat saavat vain 5,1%–2,5% klikeistä

Mitä useamman avainsanan voitat, sitä enemmän sivustosi ansaitsee 1) kävijöitä ja 2) osumia alisteisille avainsanoille.

Toisin sanoen, sisällöntuotantoa tarvitaan paljon. Totta on myös se, että juuri sisällöntuotanto vaatii yleensä kaikista eniten aikaa ja resursseja. Tämän vuoksi asiakas tuotti osan sisällöistä itse ja tilasin osan meiltä.

Luodaanko yhdessä menestysresepti myös sinun liiketoimintasi kasvun tueksi? Ota yhteyttä tai varaa maksuton SEO-palaveri kalenteristani.

Varaa palaveri
Marinella Himari
Marinella Himari
CEO & SEO Strategist

Olen SEO-maailman dinosaurus: aloitin optimoinnin silloin, kun avainsanat vielä lisättiin meta-keywordseihin (2008).

Instagram / Twitter / Facebook / LinkedIn / LinkedIn (personal)