Orgaanisen
näkyvyyden
kasvu
Alta näet 21. syyskuuta 2022 julkaistun uuden sivuston orgaanisen näkyvyyden kasvun SEO-projektissa, joka ei nojaa brändihakuihin ja jossa ei käytetä maksettua mainontaa.
171
avainsanasijoitusta
4.17%
näkyvyyden kasvu
682
uutta käyttäjää
76.5%
orgaaninen näkyvyys
622
klikkausta
13.1t
näyttökertoja
4.8%
keskim. klikkaus%
20.2
keskim. sijoitus
Sivusto julkaistu: 21.9.2022 / Luvut päivitetty: 16.11.2022
Case: uuden sivuston SEO
SEO-NÄKYVYYDEN KASVU VAIHE VAIHEELTA
Tämän casen tarkoituksena on todentaa, kuinka uuden sivuston SEO-näkyvyyttä voidaan vauhdittaa jatkuvan SEO-työn avulla.
Optimoitavan sivuston nimi tullaan julkaisemaan projektin lopuksi. En kerro sitä heti, jotta pystyn seuraamaan kasvua mahdollisimman orgaanisesti (ilman linkkejä tältä sivulta).
Googleen tarttuneet avainsanat: 171 kpl
Googleen tarttuneiden avainsanojen määrä projektin alusta lähtien.
SEO-työn tarkoituksena on voittaa mahdollisimman paljon liiketoiminnalle relevantteja avainsanoja. Osa avainsanoista on helpompi voittaa, osa vaatii enemmän työtä ja aikaa indeksoitua parhaille sijoituksille.
Ansaitut parhaat nykysijat:
- 1. sija: 1 kpl avainsanoja
- 2. sija: 3 kpl avainsanoja
- 3. sija: 2 kpl avainsanoja
- TOP 10: 20 kpl avainsanoja
Avainsanan nykysijoitus, jolla pyritään sijalle 1 = 36
Avainsanan hakuvolyymi = 2400 / kk
Vaikeusaste = 21
Näkyvyys hakukoneissa: 4.17%
Sivuston hakukonenäkyvyyden kasvu projektin alusta lähtien.
Oman sivuston %-luku kertoo uuden sivuston näkyvyyden kasvun suhteessa kilpailijoihin. Luvulla mitataan niiden avainsanojen näkyvyyttä, joille toivotaan näkyvyyttä eli jotka ovat tärkeitä sekä uudelle sivustolle että kilpailijoille.
Alla avattuna %-tasolla kilpailijoiden ansaitsema hakukonenäkyvyys samoilla avainsanoilla, joista sekä uusi sivusto että kilpailija kilpailevat keskenään.
Uudet käyttäjät: 682
Sivuston uusien kävijöiden kasvu Googlessa projektin alusta alkaen.
Orgaanisen liikenteen osuus: 76.5%
Sivuston uusien kävijöiden kasvu Googlessa projektin alusta alkaen.
Alta pääset seuraamaan sivuston orgaanisen näkyvyyden kehitystä Google Analytics 4:sen kautta. Voit valita haluamasi aikajänteen alla olevasta alasvetovalikosta. Kunhan dataa on kertynyt tarpeeksi, pääset näkemään lukujen kasvun suhteessa edelliseen kauteen.
1. Pohjatyö
- Kilpailija-analyysi
- Avainsanatutkimus
- Avainsana-strategia
- SEO-strategia
- Linkkistrategia
2. SEO-työ
Klikkaamalla auki alla olevia päivämääriä pääset näkemään, miten paljon sisältöjä kuukausien aikana on julkaistu. Lisäksi näet, mitä muita SEO-toimenpiteitä on tehty.
Sananen sisällöistä: Osa julkaisuista on pidempiä, osa lyhyempiä. Joukkoon mahtuu niin luovia kuin SEO-optimoituja sisältöjä. Sisältöjä on pystytty tuottamaan niin paljon kuin niitä on julkaistu, koska osa sisällöistä on lyhyempiä. Näin siksi, että tarvittava sisällön pituus on aina suoraan verrannollinen hakusanan kilpailutilanteeseen.
- Syyskuussa julkaistiin 15 kpl sisältöjä (blogiartikkeleita ja sisältösivuja).
- Julkaisut ristiinlinkitettiin keskenään + tärkeille kokoelmasivuille.
- Orgaaninen linkkistrategia aloitettu.
- Indeksointipyyntöjen tekeminen aloitettu (GSC).
- Facebook-sivut, Twitter- ja Instagram-tilit julkastu.
- Some-jaot aloitettu (nämä jatkuvat, eikä niitä siksi nosteta mainintoina seuraaville kuukausille).
- Lokakuun aikana (13.10. mennessä) on julkaistu seitsemän (7) sisältöä (artikkeleita ja sisältösivuja).
- Lisätty ja korjattu Googleen tarttuneiden sisältöjen alisteisia avainsanoja.
- Ristiinlinkitys syyskuun sisältöjen ja uusien sisältöjen sekä omien info-sivujen kesken.
- Indeksointipyyntöjen tekeminen ja sisältöjen korjaaminen jatkuu (GSC).
- Orgaaninen linkkistrategia jatkuu.