Orgaanisen
näkyvyyden
kasvu

Alta näet 21. syyskuuta 2022 julkaistun uuden sivuston orgaanisen näkyvyyden kasvun SEO-projektissa, joka ei nojaa brändihakuihin ja jossa ei käytetä maksettua mainontaa.


171

avainsanasijoitusta

4.17%

näkyvyyden kasvu

682

uutta käyttäjää

76.5%

orgaaninen näkyvyys

622

klikkausta

13.1t

näyttökertoja

4.8%

keskim. klikkaus%

20.2

keskim. sijoitus

Sivusto julkaistu: 21.9.2022 / Luvut päivitetty: 16.11.2022

Case: uuden sivuston SEO

SEO-NÄKYVYYDEN KASVU VAIHE VAIHEELTA

Tämän casen tarkoituksena on todentaa, kuinka uuden sivuston SEO-näkyvyyttä voidaan vauhdittaa jatkuvan SEO-työn avulla.

Optimoitavan sivuston nimi tullaan julkaisemaan projektin lopuksi. En kerro sitä heti, jotta pystyn seuraamaan kasvua mahdollisimman orgaanisesti (ilman linkkejä tältä sivulta).


Googleen tarttuneet avainsanat: 171 kpl

Googleen tarttuneiden avainsanojen määrä projektin alusta lähtien.

SEO-työn tarkoituksena on voittaa mahdollisimman paljon liiketoiminnalle relevantteja avainsanoja. Osa avainsanoista on helpompi voittaa, osa vaatii enemmän työtä ja aikaa indeksoitua parhaille sijoituksille.

Ansaitut parhaat nykysijat:

  • 1. sija: 1 kpl avainsanoja
  • 2. sija: 3 kpl avainsanoja
  • 3. sija: 2 kpl avainsanoja
  • TOP 10: 20 kpl avainsanoja


Avainsanan nykysijoitus, jolla pyritään sijalle 1 = 36

Avainsanan hakuvolyymi = 2400 / kk
Vaikeusaste = 21


Näkyvyys hakukoneissa: 4.17%

Sivuston hakukonenäkyvyyden kasvu projektin alusta lähtien.

Oman sivuston %-luku kertoo uuden sivuston näkyvyyden kasvun suhteessa kilpailijoihin. Luvulla mitataan niiden avainsanojen näkyvyyttä, joille toivotaan näkyvyyttä eli jotka ovat tärkeitä sekä uudelle sivustolle että kilpailijoille.

Alla avattuna %-tasolla kilpailijoiden ansaitsema hakukonenäkyvyys samoilla avainsanoilla, joista sekä uusi sivusto että kilpailija kilpailevat keskenään.

Oma sivusto (infosivusto) / +4.17% 4.17%
Wikipedia / 14.21% 14.21%
Kilpailija 1 / 13.07% 13.07%
Kilpailija 2 / 8.86% 8.86%
Kilpailija 3 / 8.59% 8.59%
Kilpailija 4 / 8.07% 8.07%

Uudet käyttäjät: 682

Sivuston uusien kävijöiden kasvu Googlessa projektin alusta alkaen.

Orgaanisen liikenteen osuus: 76.5%

Sivuston uusien kävijöiden kasvu Googlessa projektin alusta alkaen.


1. Pohjatyö

  • Kilpailija-analyysi
  • Avainsanatutkimus
  • Avainsana-strategia
  • SEO-strategia
  • Linkkistrategia


2. SEO-työ

Klikkaamalla auki alla olevia päivämääriä pääset näkemään, miten paljon sisältöjä kuukausien aikana on julkaistu. Lisäksi näet, mitä muita SEO-toimenpiteitä on tehty.

Sananen sisällöistä: Osa julkaisuista on pidempiä, osa lyhyempiä. Joukkoon mahtuu niin luovia kuin SEO-optimoituja sisältöjä. Sisältöjä on pystytty tuottamaan niin paljon kuin niitä on julkaistu, koska osa sisällöistä on lyhyempiä. Näin siksi, että tarvittava sisällön pituus on aina suoraan verrannollinen hakusanan kilpailutilanteeseen.

  • Syyskuussa julkaistiin 15 kpl sisältöjä (blogiartikkeleita ja sisältösivuja).
  • Julkaisut ristiinlinkitettiin keskenään + tärkeille kokoelmasivuille.
  • Orgaaninen linkkistrategia aloitettu.
  • Indeksointipyyntöjen tekeminen aloitettu (GSC).
  • Facebook-sivut, Twitter- ja Instagram-tilit julkastu.
  • Some-jaot aloitettu (nämä jatkuvat, eikä niitä siksi nosteta mainintoina seuraaville kuukausille).

  • Lokakuun aikana (13.10. mennessä) on julkaistu seitsemän (7) sisältöä (artikkeleita ja sisältösivuja).
  • Lisätty ja korjattu Googleen tarttuneiden sisältöjen alisteisia avainsanoja.
  • Ristiinlinkitys syyskuun sisältöjen ja uusien sisältöjen sekä omien info-sivujen kesken.
  • Indeksointipyyntöjen tekeminen ja sisältöjen korjaaminen jatkuu (GSC).
  • Orgaaninen linkkistrategia jatkuu.