Liiketoimintakriittiset avainsanat

kasvattavat tunnettuutta ja asiantuntijuutta

Uusia asiakkaita tuovat avainsanat

tavoittavat potentiaalisimmat ostajat

Myyntiä kasvattavat avainsanat

tuovat kauppaa ja liidejä ja kasvattavat liiketoimintaa

Avainsanat ohjaavat hakuliikennettä

Avainsana-analyysi on tärkeimpiä hakukoneoptimoinnin tekijöitä. Avainsanatutkimuksella (eli avainsana-analyysillä) todennetaan ne avainsanat, joita asiakkaat todellisuudessa käyttävät ja joiden avulla he hakevat tietoa tuotteista ja palveluista. Toisin sanoen, SEO-näkyvyys Googlen hakutuloksissa ja muissa hakukoneissa määräytyy käytettyjen avainsanojen perusteella.

Olen vuosien saatossa päätynyt usein tilanteeseen, jossa yrityksen edustaja on vakaasti sitä mieltä, että he kyllä tietävät, millä termeillä yrityksen tuotteita ja palveluita haetaan. Lähempi tutkimus ja lisensoidulla sovelluksella toteutettu avainsana-analyysi kuitenkin osoittavat lähes poikkeuksetta parhaankin mutu-tuntuman vain mutuiluksi.

Hyödyllisimmät ja tehokkaimmat avainsanat voidaan todentaa ainoastaan avainsana-analyysin avulla. Esimerkiksi: Osaisitko sanoa, kumpaa haetaan kuukaudessa 1 300 kertaa ja kumpaa 320 kertaa: “kotisivut yritykselle” vai “verkkosivut yritykselle”?

Mistä löydän itse avainsanoja?

Avainsanoja voi löytää ja tutkia myös itse. Termejä voi etsiä ilmaiseksi esimerkiksi Googlen Keywords planner– ja Trends-työkaluista, jotka tarjoavat tietoa avainsanojen hakumääristä ja niiden synonyymeistä.

Viereisen kuvan esimerkissä näet Google Trendsin luoman graafin influencer marketing -termille. Graafin alapuolella olevassa kuvassa näkyvät saman termit rinnakkaiset haut.

Olet myös varmasti huomannut, miten Googlen hakukenttään kirjoittaessasi hakukone ehdottaa sinulle erilaisia aiheita. Nämä aiheet ovat jo sellaisenaan hyviä oman sisällöntuotannon aiheiksi.

Tehokkaan avainsanan anatomia

Avainsana-analyysin avulla selvitetään ko. avainsanalle kohdistuva hakujen määrä kuukausitasolla, eli kuinka monta kertaa milläkin avainsanalla kuukauden aikana haetaan sisältöjä.

Avainsana-analyysin avulla voidaan todentaa myös kilpailijoiden käyttämät avainsanat ja niiden variaatiot. On myös hyvä huomioida, että eri avainsanoilla on erilainen potentiaali tavoittaa potentiaalisia kävijöitä, niin että he myös auttavat saavuttamaan toivotut tavoitteet.

Kevyt avainsana-analyysi

Mikäli SEO-sisällöntuottaminen on sinulle jo jonkin verran tuttua, voit tilata verkkokaupastani kevyesti hinnoiteltuja 20:n ja 40:n avainsanan listoja. Mikäli kuitenkin olet vasta tutustumassa SEO-kirjoittamiseen, voit osallistua kuukausittain järjestettävälle SEO-verkkokurssille. SEO-verkkokurssin aikana opit kaikki tärkeimmät taidot hakukoneista löydettävän sisällön tuottamiseen.

Avainsana-analyysi kilpailija-analyysin pohjalta

Tiedätkö, miten kilpailjasi tuottavat sisältöjä ja miksi he nousevat ohitsesi Googlessa? Mikäli yrityksenne tarvitsee laajemman, kilpailija-analyysin pohjalta toteutettavan kustomoidun avainsana-analyysin, tutustu alla oleviin vaihtoehtoihin ja lue lisää täältä.

Laaja avainsana-analyysi

750€
  • Oman sivuston perusteella
  • Yrityksen kpi:den perusteella
  • Suositeltavat hakusanat
  • Nykyisten hakusanojen toimivuus
  • Raportin läpikäynti (etäpalaveri)

2 kilpailijaa

1300€
  • Kilpailijoiden määrä: 2
  • Suositeltavat hakusanat
  • Nykyisten hakusanojen toimivuus
  • Kilpailija-analyysin tulokset
  • Raportin läpikäynti (etäpalaveri)

4 kilpailijaa

1800€
  • Kilpailijoiden määrä: 4
  • Suositeltavat hakusanat
  • Nykyisten hakusanojen toimivuus
  • Kilpailija-analyysin tulokset
  • Raportin läpikäynti (etäpalaveri)

Varaa ilmainen konsultointi

Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla, tai varaa suoraan palaveriaika Marinellan kalenterista.

050 440 5686 / hi@marinellahimari.fi

Varaa aika Marinellan kalenterista