Avaisanatutkimus
Avainsanatutkimus on SEO-työn perusta
Avainsanatutkimus
Avainsanatutkimus (eli avainasana-analyysi) on SEO-työn perusta. Avainsanat eli hakutermit ohjaavat kaikkea hakuliikennettä; niiden avulla käyttäjät ja hakurobotit tietävät, mistä ko. sisältösivulla puhutaan.
Ilman avainsanatutkimusta hakukoneoptimointiin käytetty työaika valuu hukkaan, eivätkä sisällöt tuo tuloksia Googlessa.
Laskeutumissivujen ja artikkeleiden lisäksi avainsanoja (ja somessa hashtageja) käytetään myös:
- Mainoskampanjoissa
- YouTube-videoissa
- Instagramissa
- Facebookissa
- Apps-kaupassa
Avainsanat ohjaavat hakuliikennettä
Kuten edellä mainittu, avaisanat ohjaavat hakuliikennettä kaikkialla, minkä vuoksi niihin tulee kiinnittää erityistä huomiota.
Avainsanatutkimuksen etu on myös siinä, että voit hyödyntää samoja sanoja Google Ads ja SEM-mainonnassa.
Avainsanatutkimuksen avulla:
- Määritetään SEO-sisältöjen tavoitteet
- Seurataan SEO-optimoitujen sisältöjen kasvua
- Tunnistetaan uusia potentiaalisia sisältöideoita
- Opitaan markkinasta:
- mitä etsitään
- millaista tietoa haetaan
- millaisia ongelmia ja haasteita asiakkailla on
- Kasvatetaan sivuston orgaanista liikennettä
- Vahvistetaan omaa ajatusjohtajuutta
- Toteutetaan kattomarkkinointia
- Kerätään liidejä
- Erotutaan kilpailijoista
Onnistutaan yhdessä
Toteutetaanko teillekin avainsanatutkimus, jonka avulla asiakkaamme ovat ansainneet alla olevien graafin tuloksia?
30 minuuttia ajastasi
Varaa maksuton konsultointi
Käännetään yhdessä SEO-haasteesi voitoksi