Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimus on SEO-työn perusta.

Avainsanatutkimus (eli avainasana-analyysi) on SEO-työn perusta. Avainsanat eli hakutermit ohjaavat kaikkea hakuliikennettä; niiden avulla käyttäjät ja hakurobotit tietävät, mistä ko. sisältösivulla puhutaan.

Ilman avainsanatutkimusta hakukoneoptimointiin käytetty työaika valuu hukkaan, eivätkä sisällöt tuo tuloksia Googlessa.

Laskeutumissivujen ja artikkeleiden lisäksi avainsanoja (ja somessa hashtageja) käytetään myös:

Kuten edellä mainittu, avaisanat ohjaavat hakuliikennettä kaikkialla, minkä vuoksi niihin tulee kiinnittää erityistä huomiota.

Avainsanatutkimuksen etu on myös siinä, että voit hyödyntää samoja sanoja Google Ads ja SEM-mainonnassa.

Avainsanatutkimuksen avulla:

  • Määritetään SEO-sisältöjen tavoitteet
  • Seurataan SEO-optimoitujen sisältöjen kasvua
  • Tunnistetaan uusia potentiaalisia sisältöideoita
  • Opitaan markkinasta:
    • mitä etsitään
    • millaista tietoa haetaan
    • millaisia ongelmia ja haasteita asiakkailla on
  • Kasvatetaan sivuston orgaanista liikennettä
  • Vahvistetaan omaa ajatusjohtajuutta
  • Toteutetaan kattomarkkinointia
  • Kerätään liidejä
  • Erotutaan kilpailijoista

Onnistutaan yhdessä

Toteutetaanko teillekin avainsanatutkimus, jonka avulla asiakkaamme ovat ansainneet alla olevien graafin tuloksia? avainsanatutkimus Lisätiedot, tiedustelut ja tilaukset: [email protected]

Varaa maksuton konsultointi

Käännetään SEO-haasteesi voitoksi.