Mitä tälla tarkoitetaan?
❌ SEO-optimoinnin tarkoituksena ei ole “kasvattaa sivuston kävijämäärää”.
✅ Tarkoituksena on kasvattaa potentiaalisten asiakkaiden kävijämäärää.
Mikäli Featured Snippetit eivät ole sinulle nimeltä tuttuja, näet Googlen esimerkin alla olevasta kuvasta. Featured Snippetit tarkoittavat esim. hakutulosten ylimpänä olevaa 1) tietolaatikkoa sekä 2) Ihmiset kysyvät myös -osiota. Nämä SERPit tuovat sivustolle usein paljon kävijöitä.

Toisinaan ylin (ja usein parhaana pidetty) SERP eli Position Zero (kuvan Google-esimerkki) voi olla niin selontekevä, ettei kävijän tarvitse siirtyä sivustolle; hän saa vastauksen heti.
✅ Muistijälki ko. vastauksen tarjonneesta sivustosta voi silti syntyä – ja tavallaan olet joka tapauksessa voittanut ajatusjohtajan paikan, löydyithän tuolla hakusanalla ensimmäisenä Googlen tuloshausta.
Älä siis roiski sinne tänne ja haali sivustolle liikaa kävijöitä (miten tämä voi vaikutta jopa negatiivisesti, siitä kuulet pian). Keskity liiketoiminnallesi tärkeimpiin avainsanoihin ja hakuihin ja panosta niihin.
💡Vinkki: Jos haluat katsoa minkä tahansa haun “oikeaa” 9-kohdan hakutulosta ilman Featured Snippetejä, käytä hakulauseketta:
www.google.com/search?q=what+are+featured+snippets&num=9
q= jälkeen määrität hakulausekkeesi ja korvaat mahdolliset välilyönnit plus-merkillä.
👉 Hyvin usein ykkössija on sama, mutta esim. tässä tapauksessa ei. Koska käyttäjät hakevat eri hakutermeillä, yrityksen on äärimmäisen tärkeää sijoittua Googlen kärkeen haun mahdollisimman monella variaatiolla.
Optimoinnin iloa!
Opiskele lisää
“I see dead pages”
31/10/2022